Tiffany & Co

Den amerikanske drøm … Den havde Diana Holstein også, da hun i 1996 satte kursen mod New York i forsøget på at få arbejdsvisum. Men drømmen kan være svær at realisere uden et velanskrevet firma i ryggen, og derfor startede Diana Holstein med at henvende sig til de varemærker, hun kendte i forvejen. Og hvem kender ikke Tiffany & Co på Fifth Avenue, det ultimative symbol på Amerika og N.Y.?!

orange_pil

Ralph Lauren

Et andet amerikansk ikon – Ralph Lauren, havde Diana Holstein længe beundret for hans måde at arbejde med klassiske og moderne stilkoncepter. Og da en nær veninde af hende begyndte at arbejde for ham i 1995, åbnede hun Dianas øjne for hans Homecollection. Diana Holstein benyttede sig af kontakten og sendte sin mappe til Ralph Laurens hovedkontor i New York, da der var en ledig stilling som produktmanager for porcelæn.

orange_pil

Royal Copenhagen

Diana Holstein påbegyndte sit samarbejde med Royal Copenhagen i 1994, hvor hun blev bedt om at designe en ny dekoration til et allerede eksisterende stel. I tæt samarbejde med udviklingsafdelingen udviklede de flere farveprøver på hendes dekorationer, hvoraf 2 blev udvalgt – lyseblå og mørkeblå. Stellet blev kaldt Liselund – af flere grunde: for det første er slottet Liselund bygget i den romantiske stilperiode, hvor Diana ofte finder sin inspiration.

orange_pil

Georg Jensen

Tilbage i 1994 præsenterede Diana Holstein en guld- og perlekollektion til Georg Jensen. Det blev dog ikke før Diana vendte tilbage fra New York i 1999, at hun påbegyndte udviklingen af en eksklusiv perlekollektions linje. Ønsket var at designe en variabel perlekæde, som levede op til nutiden krav om mode og variation, samt beholde den klassiske linje med detaljer fra Georg Jensens smykker, som havde været hendes udgangspunkt lige fra starten.

orange_pil

Georg Jensen Damask

Som designer havde Diana Holstein holdt øje med Georg Jensen Damask – et firma med produkter af den fineste kvalitet og med fine designtraditioner. Da firmaet fik ny ledelse i 2003, var tiden moden og endnu en drøm gik i opfyldelse. Diana Holstein startede med at foreslå virksomheden at gå tilbage i tiden, hvor damaskduge var hvide og hvor sengetøj også var hvidt, enkelt og stribet – damask, som hun husker det fra sit barndomshjem.

orange_pil

Dronning Silvia og World Scout Foundation

Georg Jensen Damask kontaktede Diana Holstein, da de var blevet bedt om at designe og væve en eksklusiv gave til Hendes Majestæt Dronning Silvia af Sverige i anledning af hendes 60 års fødselsdag i 2003. De forskellige skitser af i alt 3 duge: påskedug, juledug og helårsdug blev fremlagt for Dronningen, hvor hun fik lejlighed til at komme med sine ønsker og kommentarer.

orange_pil